8 grudnia 2016

Fat czy fit? Zdecyduj sama! Część I – przystawka

Jak odchudzić obiad, tak aby nie stracił swoich walorów smakowych? Czy można zjeść przystawkę, danie główne oraz deser i nie czuć się przejedzonym? Co zaserwować rodzinie czy znajomym, tak by byli zadowoleni, a jednocześnie mieli poczucie, że zjedli coś lekkiego? Wbrew pozorom to naprawdę proste! Wystarczy kilka drobnych trików i danie w wersji fit gotowe!

Mamy dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy uwielbiają domowe spotkania z rodziną i przyjaciółmi: nie muszą one oznaczać przejedzenia i zbyt wielu pochłoniętych kalorii. Choć zjedzenie trzech tradycyjnych posiłków, to wyzwanie dla niejednego żołądka, to da się tak przygotować serwowane dania, by były lekkie, pożywne, a jednocześnie nie traciły na smaku. Jedyne, co trzeba zrobić to wprowadzić kilka zmian w przepisach, a nasze dania szybko z wersji „fat” zmienią się w „fit”.

W kolejnej serii filmów przedstawiamy, jak przygotować pełną kolację z przystawką, daniem głównym i deserem, na którą żaden żywieniowiec nie spojrzy krzywym okiem. Dietetyk mgr Ewa Kurowska i kucharz Jerzy Nogal prezentują, jak z wysokokalorycznych posiłków w prosty sposób zrobić danie pełne wyjątkowego smaku, a do tego lekkie i pełnowartościowe. Na pierwszy ogień poszła włoska bruschetta na chlebie razowym – sprawdźcie jak ją prosto przygotować.

 

Bruschetta na razowym chlebie z pomidorami ziołami i odrobiną oliwy

Chleb razowy lub bagietka żytnia na zakwasie

Kilka świeżych pomidorów

Tymianek

Bazylia

Oregano

Pieprz

1 łyżka oliwy

Mozzarella lub ser koryciński (opcjonalnie)

Chleb lub bagietkę pokrój na kromki i podpraż lekko na suchej patelni.

Połowę pomidorów pokrój na malutkie kawałeczki, drugą połowę zgnieć w rękach lub widelcem i podsmaż kilka minut na patelni, aż odparują. Następnie wymieszaj je ze sobą i dodaj rozdrobnione zioła i pieprz.

Nałóż pomidory na przyrumienione kromki i skrop delikatnie oliwą. Opcjonalnie dodaj porwaną mozzarellę lub starty ser koryciński.

 

Wróć