23 grudnia 2016

Fit czy fat? Część III – deser

Wielu z nas nie wyobraża sobie dnia bez czegoś słodkiego, szczególnie jeśli w grę wchodzi spotkanie w gronie rodziny czy znajomych – wtedy deser to prawdziwy must-have! I jest to jak najbardziej w porządku, jeśli nie pozwalamy sobie na słodkości zbyt często i czasem „odchudzamy” swoje desery. Jak to zrobić? Ewa Kurowska i Jerzy Nogal pokazują w III części video Zarządzanie Kaloriami.

 

Deser to dla większości ulubiona część posiłku. Nie ma w tym nic złego, szczególnie jeśli przygotujecie wyjątkowo lekki, bez mąki, za to z dużą ilością jogurtu, owoców i… odrobiną oliwy. Ten prosty deser, przygotowany z użyciem jogurtu greckiego light, będzie zawierał mniej tłuszczu odzwierzęcego i kalorii, natomiast dodatek oliwy z oliwek sprawi, że zwykły jogurt z owocami będzie smakował wyjątkowo. Dużo lepiej niż gotowa panna cotta z opakowania. Smacznego!

 

Jogurty light z orzechami, malinami i jagodami goji z odrobiną oliwy

1 duże opakowanie jogurtu greckiego light

Mieszanka orzechów (laskowe, migdały, włoskie, brazylijskie) – kilkanaście sztuk

Kilka jagód goji lub innych suszonych owoców

Sezonowe owoce

Oliwa z oliwek

Cytryna lub limonka

Ewentualnie  pół łyżeczki cukru lub słodzika, np. stewi lub erytrol

Orzechy drobno posiekaj i podpraż na suchej patelni. Jagody goji zalej wrzątkiem, odcedź i ostudź lub podpraż na suchej patelni razem z orzechami. Owoce pokrój na kawałeczki (o ile potrzeba) i skrop sokiem z cytryny lub limonki. Jogurt wyłóż do miseczki, dodaj owoce i orzechy z jagodami, wszystko polej odrobiną oliwy. W razie potrzeby posyp cukrem lub słodzikiem.

 

 

Wróć