14 października 2016

Mój własny obiad do pracy – odsłona druga

Przedstawiamy drugi film z serii „Szybko, smacznie, pełnowartościowo – mój własny obiad w pracy”. Tym razem Ewa Kurowska, dietetyk kampanii Zarządzanie Kaloriami, oraz kucharz Jerzy Nogal, podpowiadają, jak przygotować pysznego dorsza z czarną soczewicą i warzywami, który nie będzie miał więcej niż 400 kcal. Smacznego!

 

 

Dorsz na parze z czarną soczewicą i warzywami

 

60 g czarnej soczewicy

1 filet z dorsza (200 G)

1 łyżka oliwy

Różnokolorowe chili

Pęczek kolendry

1 marchew

seler naciowy

 

W garnku zagotuj ok 0,5 l wody, lekko posól, wsyp opłukaną soczewicę, zamieszaj i zmniejsz ogień. Gotuj ok. 10-15 minut, aż soczewica zmięknie, ale się nie rozgotuje.

Filet z dorsza posmaruj oliwą wymieszaną z posiekanym chili i listkami kolendry, połóż na papierze do pieczenia i ugotuj na parze przez ok. 5-8 minut.

Warzywa umyj, obierz i potnij na cienkie plasterki lub paseczki i dodaj do gotującej się ryby na ostatnie 2 minuty. Podawaj z ugotowaną soczewicą.

 

Wskazówka: jeśli masz taką możliwość, naczynie do gotowania na parze postaw nad gotującą się soczewicą, dzięki czemu nasiąknie ona rybnym aromatem.

 

Wróć