22 września 2016

Szybko, smacznie, pełnowartościowo – mój własny obiad w pracy

Co najczęściej jemy w pracy? Drugie śniadanie to zapewne  nudna kanapka, a lunch kojarzy się z daniem kupionym na szybko lub… z jego brakiem! Diagnoza brzmi: ogólnonarodowa monotonia w żywieniu pracowników.

Dlatego dietetyk i kucharz kampanii Zarządzanie Kaloriami postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i pokazać, jak dodać szczyptę zdrowia i smaku do codziennego jadłospisu. Dzięki przepisom przygotowanym przez Ewę Kurowską oraz Jerzego Nogala zarządzisz nie tylko swoimi kaloriami, ale też smakiem!

Nie trzeba przeprowadzać badań na temat żywienia Polaków w pracy, by wiedzieć, że sytuacja nie wygląda najlepiej. Wystarczy rozejrzeć się dookoła w porze obiadowej, by stwierdzić, że królują kanapki, dania gotowe i słodycze. Brak czasu, wieczny pośpiech i stres sprawiają, że często jemy pierwszą rzecz, którą mamy pod ręką, albo nie jemy w ogóle. I choć nie ma nic złego w sporadycznym poratowaniu się „gotowcem” czy przekąskami, to w perspektywie długofalowej ich codzienna konsumpcja na pewno nie doda nam energii do pracy.

 

Może zatem warto zaoszczędzić sobie dodatkowego podenerwowania związanego z tym, że znów musimy na szybko wykombinować, co dziś zjemy, i samodzielnie przygotować obiad do pracy dzień wcześniej? Po pierwsze, skorzystają na tym nasze kubki smakowe, bo danie przygotowane w domu będzie dużo smaczniejsze, niż te od Pana Kanapki. Samodzielne gotowanie to również ulga dla żołądka i całego organizmu, bo będziemy dokładnie wiedzieć, co znajduje się na naszym talerzu i możemy przygotować potrawę, które zmieści się w naszym limicie kalorii. Po trzecie, będzie to również dużo bardziej korzystne dla naszego portfela, bo niezależnie od tego, jak wykwintne byłoby nasze danie, to przygotowane w domu i tak jest tańsze od zwykłych pierogów kupionych w pracowniczej kantynie.

 

Dietetyk kampanii Zarządzanie Kaloriami Ewa Kurowska oraz kucharz Jerzy Nogal przygotowali przepisy na dania, które z łatwością przygotujemy w 15 minut poprzedniego wieczora lub nawet rano przed wyjściem do pracy. Wystarczy zaopatrzyć się w niezbędne składniki i przystąpić do gotowania. Do przepisów kampanii Zarządzanie Kaloriami nie potrzeba specjalistycznej wiedzy, sprzętu ani profesjonalnych umiejętności. I co ważne: każde danie to co nie więcej niż 400 kcal!

 

Zapraszamy do obejrzenia pierwszego filmu, w którym Ewa i Jerzy prezentują, jak przygotować pierwszy posiłek. A poniżej przedstawiamy przepis na przygotowaną przez nich kolorową sałatkę.

 

 

Kolorowa sałatka warzywna

 

2 pomidory

Pół czerwonej cebuli lub szalotki (lub mniej, jeśli nie lubimy smaku cebuli)

1/4 czerwonej papryki

Pół ogórka zielonego

10 oliwek

1 łyżka oliwy

Sok z 1/4 cytryny

Orzechy laskowe 20g

Ser feta 80g

 

Pomidory umyj i pokrój na kawałki, dodaj pokrojoną w cienkie półksiężyce cebulkę. Pokrojoną cebulę możesz wcześniej przelać wrzątkiem i ostudzić, w ten sposób pozbędziesz się cebulowego zapachu i ostrości. Dorzuć oliwki, pokrojoną w paseczki paprykę, pokrojonego w plastry ogórka. Orzechy posiekaj i podpraż na suchej patelni. Ser porwij na kawałki i dodaj do sałatki. Wszystko skrop oliwą i sokiem z cytryny.

 

Wróć