zarzadzaniekaloriami.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

co jeść na śniadanie żeby schudnąć
Odchudzanie

Co jeść na śniadanie żeby schudnąć?

Coraz więcej dietetyków odchodzi od twierdzenia, jakoby śniadanie było najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Niezależnie od tego, co mówią na ten temat eksperci od żywienia, warto już z samego rana wprowadzić do organizmu wartościowe pokarmy, które dodadzą mu energii i pozwolą przetrwać w pracy bądź szkole. A co jeść na śniadanie żeby schudnąć? Oto kilka pomysłów, które na pewno warto wykorzystać na diecie. Dzięki nim ten pierwszy posiłek będzie i smaczny, i wartościowy, i dietetyczny.

Słodkie posiłki

Spora ilość osób lubi zaczynać dzień od słodkich posiłków. Są one o tyle korzystne, że zazwyczaj zawierają dużą ilość węglowodanów, które stanowią najbardziej wydajne paliwo dla organizmu, ponieważ są bardzo szybko rozkładane do glukozy. Pomysłem na węglowodanowe śniadanie może być prosta owsianka. Jak ją przygotować? Wystarczy wsypać ok. 50 g płatków owsianych do garnka, zalać je wodą i gotować przez kilka minut. Aby owsianka była słodsza, można uzupełnić ją miodem, który korzystnie wpłynie na zdrowie lub ksylitolem bądź erytrytolem, które z kolei mają niewiele kalorii. Płatki same w sobie mają dość jałowy smak, dlatego koniecznie należy dodać do nich jakieś dodatki. Świetnie odnajdą się w tej roli i świeże, i mrożone owoce. A by śniadanie zawierało również zdrowe tłuszcze, na sam koniec można posypać owsiankę startymi orzeszkami lub polać ją masłem orzechowym. Taki posiłek przygotowuje się błyskawicznie. Spokojnie można go też przełożyć do pojemnika i zabrać ze sobą do pracy bądź na uczelnię.

A jeśli nie przepada się za słodkimi posiłkami, to co jeść na śniadanie żeby schudnąć?

Drugi pomysł na śniadanie przypadnie do gustu wszystkim miłośnikom słonych smaków, gdyż jest to klasyczna polska jajecznica. Jak ją przygotować? Potrzebne do tego będą jajka (najlepiej te z wolnego wybiegu), masło klarowane, cebulka, pomidory i garść pieczarek. Warzywa należy oczyścić i pokroić w mniejsze kawałeczki. Następnie na patelni trzeba rozgrzać małą łyżeczkę masła klarowanego i podsmażyć na nim poszatkowaną cebulkę oraz pieczarki. Od razu można dodać do nich trochę soli, która wyciągnie wodę z pieczarek i pozwoli szybciej obrobić je termicznie. Gdy warzywa będą już przysmażone, na patelnię należy wylać wymieszane wcześniej jajka. Usmażoną jajecznicę można podać z pokrojonymi pomidorkami i kawałkami świeżego pieczywa. Jako że zawiera ona sporo białka, zapewnia energię na wiele godzin.

Posiłki dbające o zdrowie nie muszą być wcale skomplikowane. Każdy pewnie wie, jak zrobić klasyczną owsiankę czy jajecznicę, dlatego też wystarczy bazować na tych dwóch daniach i stosować je wymiennie, by nie nudzić się swoją dietą i jednocześnie zdrowo się odżywiać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *